Opinie o hotelu u klientów buduje się z wielu elementów. Przede wszystkim jest to jakość usług hotelowych i potraw oferowanych w restauracji, styl wnętrza, a także poziom wyszkolenia i profesjonalizm personelu. Personel jest ważnym elementem kształtującym styl hotelu. Wygląd pracowników, ubranie, zdolność do obsługi różnych gości – wszystko to powinno być na najwyższym poziomie i spójne z tożsamością hotelu. Jednym z elementów stylu jest odzież hotelowa z nadrukiem.
Planując podróż, ludzie zazwyczaj wybierają hotel na podstawie kosztów utrzymania i zdjęć wnętrza, które tworzą obraz hotelu. Jednak będąc już na miejscu, klienci oceniają hotel na bazie detali i ogólnego wrażenia estetycznego. Zatem nienaganne przygotowanie personelu do pracy jest znaczącą zaletą, choć nie wystarczając. Liczy się też ogólny wygląd pracowników. Odzież do pracy na recepcji hotelowej musi być stylowa, a także łączyć z ogólną koncepcję hotelu. Doskonale sprawdza się tutaj odzież hotelarska z haftem, gdzie ten z jednej strony wyróżnia pracowników, a jednocześnie pozwala błyskawicznie zidentyfikować członków obsługi. Mundury dla personelu hotelowego muszą być odpowiednio wybrane, ponieważ tylko dobrze dobrane ubrania, które pasują do tożsamości hotelu, pomagają utrzymać pozytywny wizerunek i wzmacniają już ugruntowaną reputację hotelu. Jakość materiałów do szycia munduru, a także krój tego typu odzieży świadczą o poziomie hotelu.
W zależności od pracy wykonywanej przez personel rozróżnia się również rodzaje odzieży. Są zatem ubrania dla przedstawicieli front office (mundury dla recepcji i zakwaterowania, mundury dla personelu biurowego, kierowników) i mundury dla personelu pracującego. Wyróżniamy także odzież dla pokojówek, portierów, uniformy dla techników oraz osób odpowiedzialnych za bezpieczeństwo. Inne też muszą być mundury dla kucharzy, dla kelnerów.
Szczególnie administratorzy, menedżerowie są twarzą hotelu, ponieważ ich obowiązki obejmują świadczenie wysokiej jakości usług, przestrzeganie wszystkich przyjętych standardów gościnności i tworzenie dobrego nastroju wśród gości. Jednocześnie pracownicy administracyjni muszą komunikować się z klientami oraz w celu rozwiązywania różnych sytuacji konfliktowych, więc administrator lub główny kelner powinien wzbudzać szacunek i zaufanie. Odzież w tym przypadku odgrywa ważną rolę psychologiczną. Główny uniform dla personelu administracyjnego hotelu to elegancki garnitur biznesowy, którego elementy są określane w zależności od ogólnego stylu hotelu.