Jaką metodą wybrać do znakowania odzieży sportowej?

Zaprojektuj odzież dla dziecka z własnym nadrukiem
Zaprojektuj odzież dla dziecka z własnym nadrukiem
21 grudnia 2022
Druk DTG – co to za metoda znakowania i czym się wyróżnia?
Druk DTG – co to za metoda znakowania i czym się wyróżnia?
30 stycznia 2023
Zaprojektuj odzież dla dziecka z własnym nadrukiem
Zaprojektuj odzież dla dziecka z własnym nadrukiem
21 grudnia 2022
Druk DTG – co to za metoda znakowania i czym się wyróżnia?
Druk DTG – co to za metoda znakowania i czym się wyróżnia?
30 stycznia 2023
Jaką metodą wybrać do znakowania odzieży sportowej?

Znakowanie odzieży sportowej wiąże się z wykorzystaniem odpowiedniej techniki. Ostateczny wybór powinien bazować na dwóch kluczowych parametrach — cenie oraz trwałości. Nie każda technika znakowania odzieży sportowej jest bowiem opłacalna z perspektywy finansowej i nie każda pozwala uzyskać satysfakcjonujące efekty. Co zatem warto na ten temat wiedzieć? Zapraszamy do lektury!

Metody znakowania odzieży sportowej

Nadruk na ubraniach sportowych musi być nie tylko trwały, ale również funkcjonalny. Dlatego też tak ważny jest wybór odpowiedniej metody znakowania. Istnieje tutaj kilka sprawdzonych sposobów, które w zależności od indywidualnych potrzeb i preferencji zagwarantują oczekiwaną jakość. Mowa m.in. o: 

Znakowanie odzieży sportowej może przyprawić o zawrót głowy. Jaką metodę wybrać? Która z nich jest najbardziej opłacalna i która rzeczywiście da pożądane efekty? Na początku najlepiej zaznajomić się z tym, co konkretnie dana technika oferuje. 

Jaka metoda znakowania odzieży jest najbardziej opłacalna?

Wiele osób zastanawia się, na czym polega znakowanie odzieży metodą sublimacji. Metoda ta jest powszechnie uważana za najlepszą z technik znakowania sportowej odzieży. W tym przypadku nadruk wykonywany jest poprzez nanoszenie specjalnego tuszu na tzw. papier sublimacyjny. Później za pomocą prasy przemysłowej wybrany wzór przenoszony jest na odzież w odpowiednio wysokiej temperaturze. Sublimacja to bardzo trwała metoda znakowania, która świetnie oddaje głębie kolorów oraz pozwala na zachowanie najmniejszych szczegółów wybranego projektu. Co więcej, znakowanie ubrań metodą sublimacji jest też opłacalna nawet wówczas, gdy zdecydujemy się na nadruk tylko jednej sztuki odzieży.

W przypadku koszulek sportowych z własnym wzorem lub np. z imieniem jest to wprost idealny wybór. Oczywiście, nic nie stoi na przeszkodzie, aby zamówić większą ilość takich ubrań. To jednak nie wszystko, bo znakowanie odzieży sportowej techniką sublimacji to również dobra przepuszczalność powietrza i trwałość — taki nadruk jest praktycznie niezniszczalny nawet po wielu praniach. Metoda ta ma jeden minus, czyli dość ograniczona paleta kolorów i materiałów, na których można ją zastosować. Dlatego też rekomenduje się ją np. w przypadku kolorowych koszulek. 

Metody znakowania ubrań firmowych – jaką wybrać?

Znakowanie ubrań sportowych jest procesem dość skomplikowanym i wymagającym zastosowania nowoczesnych technologii. Oprócz sublimacji popularną techniką jest też sitodruk. Wykorzystuje się go w przypadku nadruku wielokolorowego i jednokolorowego przy zamówieniu przynajmniej 30 sztuk odzieży. Trwałość tej techniki wystarcza na około 150 prań. Przy większych zamówieniach może być to bardzo opłacalne rozwiązanie.

Alternatywną techniką znakowania jest termotransfer określany także często jako sitodruk pośredni. Umożliwia on stworzenie nadruku w trudno dostępnych miejscach (w tym także na różnych gadżetach czy torbach). Termotransfer wykonuje się na papierze transferowym, a następnie dany wzór przenosi się na odzież lub gadżet za pomocą prasy przemysłowej. Trwałość sitodruku pośredniego to około 100 prań.

Ostatnią z polecanych technik znakowania odzieży sportowej, jest folia flex. W tym wypadku mowa o technice, która pozwala tworzyć jednokolorowe wzory. To opcja zalecane w przypadku personalizacji koszulek z nadrukiem odblaskowym. Niestety, minusem takiego rozwiązania jest słaba przepuszczalność powietrza, co wiąże się z koniecznością wykonywania małych wzorów.