Na co warto zwrócić uwagę przy zamawianiu nadruków?

Czy nadruk DTF jest trwały?
Czy nadruk DTF jest trwały?
13 lipca 2023
Nadruki na odzieży to sposób na stworzenie spersonalizowanych ubrań, nośników reklam i strojów sportowych. Poszczególne technologie cyfrowego nadruku grafiki na tkaniny różnią się od siebie m.in. metodą przenoszenia obrazka i rodzajem barwników. Sprawdź, jakie rozwiązania są obecnie na topie w tym sektorze! Jakie są nowości na rynku znakowania ubrań? Efektowny i trwały nadruk na tkaninie to sposób na oznakowanie i spersonalizowanie odzieży reklamowej, firmowej, sportowej lub klubowej. Najciekawsze rodzaje nadruków na tkaninach to innowacyjne rozwiązania, które warto poznać. W jakim kierunku ewoluuje rynek nadruków cyfrowych? Obecnie często wspomina się o farbach produkowanych na bazie wody. Dzięki nim proces znakowania ubrań może mieć znacznie mniejszy wpływ na środowisko naturalne, niż ma to miejsce w przypadku tradycyjnych farb. Kolejnym zauważalnym trendem są oryginalne rodzaje nadruków na odzieży. Bardzo ciekawy efekt daje zastosowanie metalicznego połysku i holo. Można je wykorzystać jako element nadruku lub wykonać z nich napis, zapewniając klientom skuteczną reklamę. Dostępne metody znakowania – krótka charakterystyka Drukarnie cyfrowe oferujące swoim klientom bogaty wachlarz usług związanych ze znakowaniem odzieży. Klienci szukają odpowiedzi na pytanie, jak wykonać nadruk na tkaninie. Poniżej krótko opisujemy najpopularniejsze z nich: • sitodruk – nadaje się do bawełny i poliestru. Idealny w przypadku dużych grafik oraz w przypadku dekoracji trudno dostępnych miejsc. W sitodruku używa się farb na bazie wody i plastizolowych; • termotransfer – dla tkanin bawełnianych i poliestrowych. Grafika nanoszona jest na materiał za pomocą termicznego wgrzewania; • folia flex – idealna do znakowania odzieży prostymi, kolorowymi nadrukami. Dostępne są różne barwy, również złota, srebrna, brokat, mat, neon, odblask. W tej technologii nie wykonuje się przejść tonalnych; • folia flock – ciekawy efekt meszku sprawia, że tej metody nie da się pomylić z żadną inną. Działa na materiałach bawełnianych i sztucznych włóknach. Nadaje się do wykonywania jednobarwnych, prostych nadruków; • nadruk cyfrowy DTG – doskonały do bawełny, poliestrów i innych materiałów. Cechuje się dobrym odwzorowaniem kolorów, niskim kosztem wydruku i wysoką trwałością; • sublimacja – metoda stosowana do znakowania odzieży poliestrowej. Najlepiej sprawdza się na jasnych tkaninach. Wnika w strukturę włókien, dzięki czemu ubranie nie traci swoich właściwości; • druk tuszami lateksowymi – tusze na bazie wody są wgrzewane w tkaninę. Metoda sprawdza się na płótnie i poliestrze. Metodę znakowania należy dobrać do specyfiki zamówienia – rodzaju odzieży, tkaniny i samej grafiki. Najczęściej wybierane metody znakowania odzieży Nowoczesne technologie nadruku cyfrowego cieszą się rosnącą popularnością wśród organizatorów wyjazdów, właścicieli klubów sportowych, firm, pracowników reklamy itd. Jak zrobić nadruk na tkaninie, który sprosta wymaganiom klienta? Folia flex jest chętnie wybierana przez użytkowników, którym zależy na wyjątkowym kolorze nadruku – złotym, srebrnym, neonowym lub brokatowym. W produkcji personalizowanej odzieży sportowej prym wiedzie sublimacja. Nie zaburza właściwości włókna poliestrowego – tkanina przepuszcza powietrze i pozwala skórze oddychać. Poprawa jakości grafiki oraz ograniczenie wpływu na środowisko naturalne to najważniejsze kwestie dla rynku nadruków cyfrowych. Dlatego w drukarniach cyfrowych najczęściej wykonuje się znakowanie odzieży za pomocą folii flex i flock, termotransferu oraz tuszami lateksowymi.
Nadruki cyfrowe na odzieży: nowe trendy i technologie
14 września 2023
Czy nadruk DTF jest trwały?
Czy nadruk DTF jest trwały?
13 lipca 2023
Nadruki na odzieży to sposób na stworzenie spersonalizowanych ubrań, nośników reklam i strojów sportowych. Poszczególne technologie cyfrowego nadruku grafiki na tkaniny różnią się od siebie m.in. metodą przenoszenia obrazka i rodzajem barwników. Sprawdź, jakie rozwiązania są obecnie na topie w tym sektorze! Jakie są nowości na rynku znakowania ubrań? Efektowny i trwały nadruk na tkaninie to sposób na oznakowanie i spersonalizowanie odzieży reklamowej, firmowej, sportowej lub klubowej. Najciekawsze rodzaje nadruków na tkaninach to innowacyjne rozwiązania, które warto poznać. W jakim kierunku ewoluuje rynek nadruków cyfrowych? Obecnie często wspomina się o farbach produkowanych na bazie wody. Dzięki nim proces znakowania ubrań może mieć znacznie mniejszy wpływ na środowisko naturalne, niż ma to miejsce w przypadku tradycyjnych farb. Kolejnym zauważalnym trendem są oryginalne rodzaje nadruków na odzieży. Bardzo ciekawy efekt daje zastosowanie metalicznego połysku i holo. Można je wykorzystać jako element nadruku lub wykonać z nich napis, zapewniając klientom skuteczną reklamę. Dostępne metody znakowania – krótka charakterystyka Drukarnie cyfrowe oferujące swoim klientom bogaty wachlarz usług związanych ze znakowaniem odzieży. Klienci szukają odpowiedzi na pytanie, jak wykonać nadruk na tkaninie. Poniżej krótko opisujemy najpopularniejsze z nich: • sitodruk – nadaje się do bawełny i poliestru. Idealny w przypadku dużych grafik oraz w przypadku dekoracji trudno dostępnych miejsc. W sitodruku używa się farb na bazie wody i plastizolowych; • termotransfer – dla tkanin bawełnianych i poliestrowych. Grafika nanoszona jest na materiał za pomocą termicznego wgrzewania; • folia flex – idealna do znakowania odzieży prostymi, kolorowymi nadrukami. Dostępne są różne barwy, również złota, srebrna, brokat, mat, neon, odblask. W tej technologii nie wykonuje się przejść tonalnych; • folia flock – ciekawy efekt meszku sprawia, że tej metody nie da się pomylić z żadną inną. Działa na materiałach bawełnianych i sztucznych włóknach. Nadaje się do wykonywania jednobarwnych, prostych nadruków; • nadruk cyfrowy DTG – doskonały do bawełny, poliestrów i innych materiałów. Cechuje się dobrym odwzorowaniem kolorów, niskim kosztem wydruku i wysoką trwałością; • sublimacja – metoda stosowana do znakowania odzieży poliestrowej. Najlepiej sprawdza się na jasnych tkaninach. Wnika w strukturę włókien, dzięki czemu ubranie nie traci swoich właściwości; • druk tuszami lateksowymi – tusze na bazie wody są wgrzewane w tkaninę. Metoda sprawdza się na płótnie i poliestrze. Metodę znakowania należy dobrać do specyfiki zamówienia – rodzaju odzieży, tkaniny i samej grafiki. Najczęściej wybierane metody znakowania odzieży Nowoczesne technologie nadruku cyfrowego cieszą się rosnącą popularnością wśród organizatorów wyjazdów, właścicieli klubów sportowych, firm, pracowników reklamy itd. Jak zrobić nadruk na tkaninie, który sprosta wymaganiom klienta? Folia flex jest chętnie wybierana przez użytkowników, którym zależy na wyjątkowym kolorze nadruku – złotym, srebrnym, neonowym lub brokatowym. W produkcji personalizowanej odzieży sportowej prym wiedzie sublimacja. Nie zaburza właściwości włókna poliestrowego – tkanina przepuszcza powietrze i pozwala skórze oddychać. Poprawa jakości grafiki oraz ograniczenie wpływu na środowisko naturalne to najważniejsze kwestie dla rynku nadruków cyfrowych. Dlatego w drukarniach cyfrowych najczęściej wykonuje się znakowanie odzieży za pomocą folii flex i flock, termotransferu oraz tuszami lateksowymi.
Nadruki cyfrowe na odzieży: nowe trendy i technologie
14 września 2023
Na co warto zwrócić uwagę przy zamawianiu nadruków?

Odzież z własnym nadrukiem na zamówienie jest dziś powszechna. Stworzenie własnego projektu wymaga wykonania grafiki, doboru właściwej tkaniny oraz posłużenia się odpowiednią metodą znakowania. Sporo niewiadomych, prawda? Jednak wszystkie wątpliwości rozwieje poniższa lektura. Sprawdź w niej, na co trzeba uważać przy zamawianiu nadruków!

Ile czasu zajmuje stworzenie koszulki z własnym nadrukiem?

Czas produkcji zajmuje od kilkunastu godzin do kilkunastu dni. Dlaczego rozbieżność jest tak duża? Odzież z nadrukiem na zamówienie musi zostać zaprojektowana, stworzona i przygotowana do wysyłki. Ma na to wpływ np.:

  • metoda nadruku – sitodruk, haft komputerowy, DTF, DTG, termotransfer, folia flex i flock;
  • rodzaj materiału;
  • obecność projektu lub konieczność jego stworzenia;
  • ilość zamawianych sztuk;
  • aktualne obłożenie produkcji.

Najprostsze wzory w formie napisów jednokolorowych uzyskuje się w czasie rzeczywistym. Z drugiej strony są wyjątkowo skomplikowane i wielobarwne projekty grafik, które trzeba przygotować na wielkoseryjnych zamówieniach. Czas oczekiwania może mieć duże znaczenie zwłaszcza przy materiałach promocyjnych dla firm.

Odzież z własnym nadrukiem na zamówienie a metody nadruku

Kluczowe znaczenie dla efektu, trwałości i kosztów ma sposób nanoszenia projektu. Ubrania z nadrukiem na zamówienie mogą powstać w całkowicie odmienny sposób, który jest zależny od:

  • typu projektu;
  • materiału bazowego;
  • oczekiwań;
  • budżetu;
  • ilości zamawianych sztuk.

Do dyspozycji masz najczęściej następujące sposoby nanoszenia wzorów na odzież.

Sitodruk

Najstarsza i najbardziej rozpowszechniona metoda znakowania odzieży. Wykorzystuje szablony, przez które barwione są wybrane obszary koszulki czy innego elementu użytkowego. Sitodruk zapewnia wysoką uniwersalność materiałową, trwałość i wielobarwność. Jednak opłaca się zwłaszcza przy zamówieniach powyżej 30-50 sztuk ze względu na konieczność przygotowania matrycy.

Nadruk DTG

W odróżnieniu od sitodruku opłaca się już przy jednej sztuce zamówionego towaru. Powodem jest brak szablonów koniecznych do stworzenia i nanoszenia grafiki. DTG charakteryzuje się wysoką odpornością na pranie, zespoleniem z tkaniną i wysoką szczegółowością projektu. Nie jest ekonomiczny przy wielkoseryjnych produkcjach.

Haft komputerowy

Sprawdza się zwłaszcza przy niewielkich i mało skomplikowanych wzorach. Cechuje się świetną odpornością na ścieranie i pranie. Może być wykonany w dowolnym kolorze. Ze względu na konieczność zastosowania igły oraz nici haft komputerowy jest zalecany przy znakowaniu odzieży niewielkimi projektami.

Folia flock i flex

To propozycja dla zamówień o jednokolorowych projektach. Obie metody bazują na zastosowaniu specjalnych folii, które stanowią nośnik grafiki. Ograniczają się jednak do jednobarwnych elementów nanoszonych na odzież. Mogą jednak zapewnić dodatkowy efekt w postaci meszku (zamsz), srebrzenia czy złocenia. Obie metody są opłacalne od 1 sztuki odzieży.

Gdzie zamówić odzież z własnym nadrukiem?

Przy składaniu zamówienia weź pod uwagę również dotychczasowe realizacje drukarni. Projekt nadruku na koszulkę nie zawsze pokrywa się z rzeczywistością. Najlepszym sposobem na poznanie efektów pracy drukarni jest sięgnięcie po jej portfolio. Dlaczego? Przedstawia zrealizowane projekty, które nie zostały retuszowane czy upiększane dla zrobienia wrażenia na klientach.

W kontekście własnej odzieży z nadrukiem warto też wiedzieć, jak zrobić projekt nadruku na koszulkę. Drukarnia może preferować dostarczenie do produkcji gotowego wzoru w odpowiednim formacie przygotowanym do produkcji. To znacznie skraca czas oczekiwania, ale wymaga doświadczenia. Jeśli go nie masz, możesz przekazać swój pomysł do drukarni i bazować na projekcie przygotowanym przez pracowników. Konsultacja w tej sprawie pomoże Ci zdecydować, w jakiej drukarni złożyć swoje zamówienie.